Prozor u svet savremenog poslovanja
Voditi moderno preduzeće nije lako. Ne samo da se svakodnevno pojavljuju strateška pitanja, već se javljaju i sasvim normalni problemi, koje je potrebno brzo rešiti i to na zadovoljstvo i kupaca i zaposlenih. Još važnije je da kao dobar lider treba da gledamo ne samo korak, već dva unapred. Sve ovo je moguće samo ako imamo mogućnost da budemo informisani bilo kada i bilo gde o tačnim i najaktuelnijim informacijama o poslovanju naše kompanije.
Sa druge strane, istina je da je sve to moguće i na klasičan način. Redovnim sastancima i ličnim izveštavanjem šefova sektora, iz kojih je takođe moguće stvoriti sliku o tome kako kompanija posluje. Međutim to zahteva mnogo vremena, a u današnje vreme to je neprihvatljivo rasipanje ljudskih resursa.
Pitanja i odgovori
Naravno postoje trenuci kada nam je potreban brz i na podacima utemeljen odgovor na vrlo konkretna pitanja. Na primer, kako funkcioniše novi marketinški alat u koji smo nedavno uložili puno novca? Koja je isplativost određenog proizvoda ili usluge? Šta nam je donelo zaposlenje dodatnog radnika u prodaji?
Ukoliko se držimo starih metoda, najpre bismo morali da naručimo izveštaje, zaposleni bi trebalo da odvoje malo vremena za pripremu i naravno potrebno je da pronađemo vreme za susret i lično prisustvovanje prezentaciji odgovora.
U digitalno doba ovakve metode se polako, ali sigurno menjaju novima. Danas vlada analitički pristup u realnom vremenu. Trendovi već duže vreme govore o kontrolnim tablama, koji informišu menadžment kompanije o ključnim podacima uz pomoć grafikona i vizuelnih brojača – na primer, kada je u pitanju nadgledanje protoka novca kompanije. Umesto da zovete knjigovodstvo, kontrolna tabla vam može u svakom trenutku pružiti ažurne informacije o prilivu i odlivima. I ne samo to. Ima mogućnost da budućnost sagleda prilično tačno. Uz pomoć veštačke inteligencije, može izračunati buduće isplate na osnovu prethodnih navika ili kašnjenja kupaca Na isti način možemo se u svakom trenutku biti upoznati sa ažurnim podacima o prodaji, bilansima i trendovima prodaje.
Ključ je u … podacima
Prilikom donošenja odluka potrebni su nam podaci. I naravno, njihova interpretacija. Za ove svrhe koristili smo specijalizovane kompanije kojima smo uplaćivali velike sume novca kako bi one uradile istraživanja i prikazale nam sve to u izveštajima. Ni danas često ne ide bez toga, ali činjenica je da se većina potrebnih podataka može dobiti iz istorije poslovanja kompanije.
Istina, obično su oni fragmentisani po odeljenjima, a njihovo združivanje ponovo zahteva neki dodatni rad zaposlenih. I evo nas opet kod izveštaja (kontrolnih tabli). Oni ove podatke crpe direktno iz poslovnog sistema kompanije, kombinuju ih prema željenim parametrima i prikazuju na vizuelno jasan način. Da li nas zanimaju prodajni rezultati određenog prodavca za poslednje dve godine? Šta je sa drugom stranom, kupcima? U poslovnom smislu uopšte ne poznajemo nekog važnog klijenta, sve dok na jednom mestu ne budemo transparentno prikupili informacije o njemu, koje se tiču međusobne poslovne istorije.
PANTHEON poslovni program omogućava upotrebu kontrolnih tabli, koje su unapred pripremljene i napredne, prilagođene željama korisnika. To je moderan oblik prikazivanja povratnih informacija o poslovanju, koji omogućava jasan prikaz događaja u kompaniji i praćenje efikasnosti svakog uloženog dinara.
Postoje i druge, nešto manje očigledne, ali ne manje zanemarljive prednosti uvođenja ovakve metode komunikacije. Upotreba kontrolnih tabli (izveštaja) pokrenuće kompaniju da preuzme odgovornost za svoj rad, jer je to najdirektniji oblik predstavljanja stvarne situacije. To, pak, primorava zaposlene da dugoročno efikasnije obavljaju svoje zadatke, a rukovodioce na donošenje informisanijih i boljih odluka.
Suvereni lider budućnosti
Konačno, ovakva promena u načinu na koji smo informisani s vremenom će postati i mala promena ličnosti. Redovno pregledanje podataka i praćenje trendova uz pomoć kontrolnih tabli može postati pozitivna navika sa odličnim sporednim efektima. Uvek ćemo dobijati precizne i ažurne podatke, što na kraju vodi do donošenja boljih odluka.
Menadžer koji ima dobar pregled situacije će jednostavnije savladavati svakodnevne izazove. I što je još važnije: njegove šanse da izađe iz njih kao pobednik su mnogo veće.